Om u zo goed mogelijk te helpen gebruikt schiphol.nl cookies

FAQs Schiphol Excellence Parking - gereserveerd

Wat is Schiphol Excellence Parking?

Schiphol Excellence Parking is dé luxe parkeerfaciliteit voor de frequente reiziger die gesteld is op snelheid, kwaliteit en exclusiviteit. De parkeergarage is direct verbonden aan Vertrekhal 3 en via een corridor exclusief toegankelijk voor Schiphol Excellence Parking klanten.

Wat maakt Schiphol Excellence Parking exclusief?

- direct verbonden met de terminal;
- korte aanrijroute vanaf de snelweg
- extra grote parkeervakken van 2.80 meter breed;
- parkeervakken met een 70 graden inrijhoek waardoor u comfortabel parkeert;
- freespace signalering die u verwijst naar een vrije parkeerplaats;
- 24/7 bewaakt en overdekt;
- alleen toegankelijk met een creditcard, PriviumPlus- of abonnementskaart;
- kleinschalig met 400 exclusieve parkeerplaatsen;

Daarnaast zijn er in de Corridor, de comfortabele wachtruimte van de garage, diverse extra faciliteiten zoals:
- gratis wi-fi;
- laptoptafels met stroomvoorziening;
- actuele vluchtinformatie & kiosk voor parkeervragen, luchthaveninformatie of om contact te leggen met het VIP centrum centrum;
- gratis koffie en thee, frisdrankenautomaat
- sanitaire voorzieningen

Wat is de route naar Schiphol Excellence Parking?

Schiphol Excellence Parking heeft een korte aanrijroute en is hierdoor snel en gemakkelijk te bereiken. Een routekaart is beschikbaar op www.schiphol.nl/excellenceparking onder het kopje ‘Route naar Schiphol Excellence Parking’.

Hoe kunt u Excellence Parking inrijden?

U kunt inrijden door een kaartje te trekken of op vertoon van uw creditcard, PriviumPlus kaart,kenteken* of op vertoon van uw abonnementskaart.

*Inrijden door middel van kentekenherkenning is mogelijk wanneer u uw plaats van te voren reserveert. Voor meer info zie punt 6 of ga naar U kunt inrijden door een kaartje te trekken of op vertoon van uw creditcard, PriviumPlus kaart,kenteken* of op vertoon van uw abonnementskaart.

*Inrijden door middel van kentekenherkenning is mogelijk wanneer u uw plaats van te voren reserveert. Voor meer info zie punt 6 of ga naar: www.schiphol.nl/parkeren.

1.Parkeerkaartje trekken (zonder reservering*)
1. Druk op de knop bij de slagbomen bij de ingang van Schiphol Excellence Parking. Er wordt een parkeerkaartje aangeboden waarna de slagboom en speedgate open zullen gaan. Dit kan enkele ogenblikken duren. Let wel, betalen kan alleen met uw creditcard.
2. Bij terugkomst vanaf de terminal, kunt u de garage betreden door het parkeerkaartje dat u bij inrijden ontvangen heeft door de deurlezer te halen/swipen.
3. Bij het uitrijden kunt u nadat u uw parkeerkaart heeft ingevoerd, uw creditcard eveneens invoeren in de kaartlezervoor de slagboom bij de uitgang. Het verschuldigde bedrag wordt afgeboekt en u krijgt automatisch een kwitantie.

* Let op: contant betalen is helaas niet mogelijk! U kunt als u parkeert terwijl u gebruik maakt van het trekken van een parkeerkaartje, alleen betalen met uw creditcard, PriviumPlus kaart, pin- of chippas.

Inrijden met creditcard (zonder reservering)
1. Steek uw geldige creditcard in de kaartlezer bij de ingang. De slagboom en speedgate zullen opengaan. Dit kan enkele ogenblikken duren. Werkt uw creditcard niet, drukt u dan op de intercom en vraag om instructies van één van onze medewerkers).
2. Bij terugkomst vanaf de terminal, kunt u de garage betreden door de creditcard waarmee u bent ingereden door de deurlezer te halen/swipen.
3. Bij het uitrijden kunt u uw creditcard weer invoeren in de kaartlezervoor de slagboom bij de uitgang. Het verschuldigde bedrag wordt afgeboekt en u krijgt automatisch een kwitantie (houdt u er rekening mee dat u bij zowel de in- en uitgang dezelfde creditcard gebruikt, anders kan het parkeersysteem u niet herkennen als Schiphol Excellence parkeerder).

Inrijden met abonnement
1. Houd uw abonnement enkele seconden vóór de kaartlezer. Dis niet in de kaartlezer steken. De slagboom en speedgate zullen opengaan. Dit kan enkele ogenblikken duren. (Werkt uw abonnement niet, drukt u dan op de intercom en vraag om instructies van één van onze medewerkers).
2. Bij terugkomst kunt u de garage betreden door het abonnement, mits u hier mee bent ingereden, enkele seconden vóór de deurlezer te houden.
3. Bij het uitrijden opent de speedgate en kunt u uw abonnement weer vóór de kaartlezer houden bij de uitgang. Het kan enige ogenblikken duren voor de slagbomen opengaan.

Inrijden met uw PriviumPlus kaart
1. Steek uw geldige PriviumPlus kaart in de kaartlezer bij de ingang. De slagboom en speedgate zullen opengaan. (Werkt uw PriviumPlus kaart niet, drukt u dan op de intercom en vraag om instructies van één van onze medewerkers).
2. Bij terugkomst kunt u de garage betreden door de PriviumPlus kaart waarmee u bent ingereden door de deurlezer te halen.
3. Bij het uitrijden kunt u uw PriviumPlus kaart weer invoeren in de kaartlezer bij de uitgang, het verschuldigde bedrag wordt weergegeven op de display. U kunt ervoor kiezen om te betalen met een creditcard door deze achter de PriviumPlus kaart aan in te voeren óf door op de ‘stop’ knop te drukken en de parkeerkaart bij de betaalautomaat rechts van uitgang (achter de speedgate) af te rekenen.

Is het mogelijk om een parkeerplaats te reserveren in Schiphol Excellence Parking?

Ja, het is mogelijk een parkeerplaats vooraf te reserveren. Dit kan tot minimaal 24 uur voor aankomst bij de parkeergarage en maximaal vanaf 6 maanden van te voren. U kunt reserveren en betalen met uw creditcard of via uw bankrekening met iDEAL.

Hoe kan ik inrijden nadat ik een reservering heb gemaakt?

Bij het maken van de reservering kunt u een inrijmethode kiezen: inrijden met uw creditcard of met uw kenteken door middel van ons kenteken herkenningsysteem:

Inrijden met creditcard (met reservering)
Heeft u als inrijdmethode “Creditcard” gekozen? Volg dan de volgende stappen:
1. Steek uw geldige creditcard in de kaartlezer bij de ingang (dezelfde waarmee u de reservering heeft gemaakt).
2. De slagboom en speedgate openen. (Werkt uw creditcard niet, drukt u dan op de intercom en vraag om instructies van één van onze medewerkers, houd a.u.b. de reserveringsbevestiging bij de hand).
3. Bij terugkomst vanaf de terminal kunt u de garage betreden door de creditcard waarmee u bent ingereden door de deurlezer te halen.
4. Bij het uitrijden kunt u uw creditcard weer invoeren in de kaartlezer bij de uitgang. Rijdt u uit binnen de gereserveerde periode dan zal de slagboom open gaan. Dit kan enkele ogenblikken duren. Heeft u langer geparkeerd dan de gereserveerde periode dan wordt het verschuldigde bedrag automatisch bij de uitgang afgeboekt en krijgt u een kwitantie van het betaalde bedrag (houdt u er rekening mee dat u bij zowel de in- en uitgang dezelfde creditcard gebruikt, anders kan het parkeersysteem u niet herkennen als Schiphol Excellence reserveerder).

Inrijden met uw kenteken (alleen bij reservering) Heeft u als inrijdmethode “Kenteken” gekozen? Volg dan de volgende stappen:
1. Rijd op tot de hoogte van de kaartlezer aan de ingang. Het kan enkele seconden duren voordat uw kenteken wordt herkend.
2. Zodra uw kenteken is herkend zal het systeem automatisch een parkeerkaart afgeven Deze kaart heeft u bij terugkomst nodig om vanaf de terminal toegang tot de garage te krijgen en om uit te rijden. Wordt uw kenteken na enkele seconden niet herkend, drukt u dan op de intercom en vraag om instructies van één van onze medewerkers, houd a.u.b. de reserveringsbevestiging bij de hand. 3. Bij terugkomst kunt u de garage betreden door de parkeerkaart die bij de ingang heeft gekregen door de deurlezer te halen.
4. Bij het uitrijden kunt u de parkeerkaart weer invoeren in de kaartlezer bij de uitgang. Rijdt u uit binnen de gereserveerde periode opent de slagboom. Dit kan enkele ogenblikken duren. Heeft u langer geparkeerd dan de gereserveerde periode wordt het verschuldigde bedrag automatisch weergegeven op de kaartlezer bij de uitgang. U kunt ervoor kiezen dit met de creditcard te betalen door deze achter de parkeerkaart aan in te voeren óf door op de ‘stop’ knop te drukken en de parkeerkaart bij de betaalautomaat rechts van de uitgang (achter de speedgate) af te rekenen.

Kunt u een dag later oprijden dan de aangegeven begindatum?

Ja, dat kan. U kunt tot een dag later parkeren. Wanneer u langer staat dan de gereserveerde periode, betaalt u voor de periode dat u extra parkeert. Het tarief voor langer parkeren dan de gereserveerde periode is hetzelfde als het reserveertarief voor Schiphol Excellence Parking.

Hoe kunt u betalen voor Schiphol Excellence Parking?

1. Via uw creditcard
Wanneer u bent ingereden met uw creditcard kunt u betalen met de creditcard waarmee u bent ingereden. Bij de uitgang voert u uw creditcard in de kaartlezer bij de slagboom, en vervolgens zullen de slagbomen opengaan, dit kan enige ogenblikken duren, en is de betaling voldaan. Voor extra informatie met betrekking tot in- en uitrijden zie vraag 4.

2. Via uw reservering
Wanneer u heeft gereserveerd is er reeds betaald en is het verschuldigde bedrag al van uw creditcard of bankrekening afgeschreven. Zodra u vervolgens parkeert hoeft u niet meer te betalen mits u binnen de gereserveerde periode blijft. Mocht u langer parkeren dan wordt deze tijd apart in rekening gebracht en via uw creditcard verrekend bij het uitrijden. Voor extra informatie met betrekking tot in- en uitrijden zie vraag 6.

3. Via uw abonnement
Wanneer u een abonnement heeft afgesloten betaald u een vast bedrag per maand via uw bankrekening en kunt u zo vaak en lang parkeren als u wilt.
Voor extra informatie met betrekking tot in- en uitrijden zie vraag 4.

Wat houdt een Schiphol Excellence Parking abonnement in?

We hebben verschillende abonnementsvormen. Afhankelijk van uw behoefte kunt u kiezen voor een persoonlijk abonnement of een bedrijfsabonnement. Voor meer informatie en tarieven zie www.schiphol.nl/excellenceparking of mail voor een advies op maat naar: excellenceparking@schiphol.nl.

Wat zijn de voorwaarden van een abonnement?

U sluit een abonnement af met een minimale duur van zes maanden. daarna is het abonnement maandelijks schriftelijk opzegbaar.

Hoe wordt uw abonnement gefactureerd?

Betaling geschiedt via automatische incasso, u ontvangt daarnaast maandelijks een overzichtsfactuur ten behoeve van uw administratie.

Hoe kunt u een abonnement aanvragen?

U kunt een abonnement aanvragen via onze website www.schiphol.nl/excellenceparking onder het kopje ‘Aanvragen abonnement’. Zodra de bestelling van het abonnement rond is, krijgt u het abonnement binnen 14 werkdagen opgestuurd.