Om u zo goed mogelijk te helpen gebruikt schiphol.nl cookies

FAQ's Schiphol Business Parking

Wat is Schiphol Business Parking?

Schiphol Business Parking is ideaal voor kort zakelijk parkeren of een weekendje weg. U parkeert op Schiphol Centrum in P1 of P2. Handig bij een parkeerduur van 1 of meer dagen. U hoeft niet te reserveren maar indien u verzekert wilt zijn van een plek kan dit natuurlijk altijd. Deze overdekte parkeergarages liggen op 2 minuten lopen van de terminal.

Wat is de route naar Schiphol Business Parking?

Schiphol Business Parking is gelegen op Schiphol Centrum als u de borden ‘parkeren’ volgt. De afritten van P1 en P2 liggen een paar 100 meter achter elkaar. Is P1 vol kunt u altijd gemakkelijk terecht op P2.

Hoe kunt u Schiphol Business Parking inrijden?

U kunt inrijden door een parkeerkaart te trekken of op vertoon van uw creditcard of kentekenherkenning*.

*Inrijden door middel van kentekenherkenning is mogelijk wanneer u uw plaats van te voren reserveert. Voor meer info zie punt 6 of ga naar www.schiphol.nl/parking.

Parkeerkaartje trekken (zonder reservering*):

Druk op de knop bij de slagbomen bij de ingang van Schiphol Business Parking.
- Er wordt een parkeerkaartje aangeboden waarna de slagboom open gaat.
- Bij het uitrijden kunt u nadat u uw parkeerkaart heeft ingevoerd, uw creditcard eveneens invoeren in de kaartlezer voor de slagboom bij de uitgang. Het verschuldigde bedrag wordt afgeboekt en u krijgt automatisch een kwitantie.

Inrijden met creditcard (zonder reservering):
- Steek uw geldige creditcard in de kaartlezer bij de ingang. De slagboom gaat open. Werkt uw creditcard niet, drukt u dan op de intercom en vraag om instructies van één van onze medewerkers.

- Bij het uitrijden kunt u uw creditcard weer invoeren in de kaartlezer voor de slagboom bij de uitgang. Het verschuldigde bedrag wordt afgeboekt en u krijgt automatisch een kwitantie (houdt u er rekening mee dat u bij zowel de in- en uitgang dezelfde creditcard gebruikt, anders kan het parkeersysteem u niet herkennen als Schiphol Business parkeerder).

Is het mogelijk om een parkeerplaats te reserveren in Schiphol Business Parking?

Ja, het is mogelijk een parkeerplaats vooraf te reserveren. Dit kan tot minimaal 24 uur voor aankomst bij de parkeergarage en maximaal vanaf 6 maanden van te voren.

U kunt reserveren en betalen met uw creditcard of via uw bankrekening met iDEAL.

Hoe kan ik inrijden nadat ik een reservering heb gemaakt?

Bij het maken van de reservering kunt u een inrijmethode kiezen: inrijden met uw creditcard of met uw kenteken door middel van ons kentekenherkenningsysteem.

Inrijden met creditcard (met reservering):

Heeft u als inrijdmethode “Creditcard” gekozen? Volg dan de volgende stappen:

- Steek uw geldige creditcard in de kaartlezer bij de ingang (dezelfde waarmee u de reservering heeft gemaakt). De slagboom gaat open.(Werkt uw creditcard niet, drukt u dan op de intercom en vraag om instructies van één van onze medewerkers, houd a.u.b. de reserveringsbevestiging bij de hand).
- Bij het uitrijden kunt u uw creditcard weer invoeren in de kaartlezer bij de uitgang. Rijdt u uit binnen de gereserveerde periode dan zal de slagboom open gaan. Dit kan enkele ogenblikken duren.
- Heeft u langer geparkeerd dan de gereserveerde periode dan wordt het verschuldigde bedrag automatisch bij de uitgang afgeboekt en krijgt u een kwitantie van het betaalde bedrag (houdt u er rekening mee dat u bij zowel de in- en uitgang dezelfde creditcard gebruikt, anders kan het parkeersysteem u niet herkennen als Schiphol Business reserveerder).

Inrijden met uw kenteken (alleen bij reservering)

Heeft u als inrijmethode “Kenteken” gekozen? Volg dan de volgende stappen:

- Rijd op tot de hoogte van de kaartlezer aan de ingang. Het kan enkele seconden duren voordat uw kenteken wordt herkend. Zodra uw kenteken is herkend zal het systeem automatisch een parkeerkaart afgeven Deze kaart heeft u bij terugkomst nodig om vanaf de terminal toegang tot de garage te krijgen en om uit te rijden. Wordt uw kenteken na enkele seconden niet herkend, drukt u dan op de intercom en vraag om instructies van één van onze medewerkers, houd a.u.b. de reserveringsbevestiging bij de hand.
- Bij het uitrijden kunt u de parkeerkaart weer invoeren in de kaartlezer bij de uitgang. Rijdt u uit binnen de gereserveerde periode opent de slagboom. Dit kan enkele ogenblikken duren.
- Heeft u langer geparkeerd dan de gereserveerde periode wordt het verschuldigde bedrag automatisch weergegeven op de kaartlezer bij de uitgang. U kunt ervoor kiezen dit met de creditcard te betalen door deze achter de parkeerkaart aan in te voeren óf door op de ‘stop’ knop te drukken en met uw parkeerkaart bij de betaalautomaat af te rekenen. Het is uiteraard aan te bevelen dit te doen voordat u in uw auto stapt.

Kunt u een dag later oprijden dan de aangegeven begindatum?

Ja, dat kan. U kunt tot een dag later parkeren. Wanneer u langer staat dan de gereserveerde periode, betaalt u voor de periode dat u extra parkeert. Het tarief voor langer parkeren dan de gereserveerde periode is hetzelfde als het reserveertarief voor Schiphol Business Parking.

Hoe kunt u betalen voor Schiphol Business Parking?

Via uw creditcard
Wanneer u bent ingereden met uw creditcard kunt u betalen met de creditcard waarmee u bent ingereden. Bij de uitgang voert u uw creditcard in de kaartlezer bij de slagboom, en vervolgens zullen de slagbomen opengaan, dit kan enige ogenblikken duren, en is de betaling voldaan. Voor extra informatie met betrekking tot in- en uitrijden zie vraag 4.

Via de betaalautomaat
U kunt betalen bij de betaalautomaten in de Traverse als u vanaf de Terminal naar P1/P2 loopt. Alle betaalmethoden zijn mogelijk. Indien u assistentie nodig heeft kunt u contact op nemen met parkeerbeheer via de meldknop op de betaalautomaat.

Via uw reservering
Wanneer u heeft gereserveerd is er reeds betaald en is het verschuldigde bedrag al van uw creditcard of bankrekening afgeschreven. Zodra u vervolgens parkeert hoeft u niet meer te betalen mits u binnen de gereserveerde periode blijft. Mocht u langer parkeren dan wordt deze tijd apart in rekening gebracht en via uw creditcard verrekend bij het uitrijden.