Om u zo goed mogelijk te helpen gebruikt schiphol.nl cookies

Ticket & autohuur

Vliegticketinformatie en passagiersgegevens

De keuze voor een vlucht is gemaakt. U kunt de vlucht boeken en betalen via internet. Ook kunt u bellen met het Call Center 0900 - 0141 EUR 0.40 p/m. ma-vr: 8.00-23.00 uur, za-zo: 10.00-17.00 uur.

De pagina Vliegticketinformatie en passagiersgegevens bestaat uit twee pagina's. Op de eerste pagina wordt een gedetailleerd vluchtschema met de bijbehorende prijsinformatie getoond. Op de tweede pagina kunnen de passagiersgegevens worden ingevuld. Door op de buttons Verder en Terug te klikken is het mogelijk om te bladeren tussen de twee pagina's.

Prijsinformatie

De totaalprijs van uw vliegticket bestaat uit:

  • prijs van de vlucht per persoon;
  • luchthavenbelasting per persoon;
  • evt. van toepassing zijnde security- en/of brandstoftoeslagen.

Daarnaast wordt in rekening gebracht:

  • Reserveringskosten EUR 21,50 per ticket
  • Vliegticket Garantie EUR 6,- per ticket (optioneel)

Vliegticket Garantie

Om te voorkomen dat u uw geld kwijtraakt als de luchtvaartmaatschappij uw vlucht niet meer kan uitvoeren, heeft Schiphol.nl de Vliegticket Garantie.
Bij het niet uitvoeren van uw vlucht wordt het bedrag van uw vliegticket geretourneerd, tot een maximum van EUR 2.000,- per vliegticket.

Eventuele toeslagen zijn afhankelijk van de gekozen betaal- en verzendopties

  • creditcardkosten
    American Express EUR 12,50
    Visa 10,-
    Mastercard 10,-
  • klaarlegkosten Schiphol EUR 12,50 (alleen indien als er geen e-ticket kan worden uitgegeven)


Op uw boekingsbevestiging, die u na het afronden van de boeking ontvangt, staat de de totaalprijs.

Reserveringskosten Schiphol.nl:

  • online boekingen EUR 21,50 per ticket/auto/hotel
  • telefonisch boekingen EUR 31,50 per ticket/auto/hotel

Passagiersgegevens

Het is bijzonder belangrijk dat de passagiersnamen zorgvuldig worden ingevuld!

Typ uw 1e voornaam en familienaam zorgvuldig in zoals vermeld in uw paspoort.
Let op: De achternaam van een echtgeno(o)t(e) dient niet vermeld te worden, ook al wordt in het paspoort vermeld "echtgenote /echtgenoot/weduwe/weduwnaar van..."

Typefouten kunnen leiden tot wijziging of annulering van de gemaakte reservering.
De extra kosten, die luchtvaartmaatschappijen in rekening brengen, zijn voor rekening van de opdrachtgever.

Voor het invullen van de passagiersgegevens is het alleen mogelijk om letters (A t/m Z) te gebruiken.

Let op:

jongeren en/of kinderen dienen onder begeleiding van een volwassene geboekt te worden. Indien jongeren of kinderen zonder begeleiding van een volwassene gereserveerd worden, dient een schriftelijke verklaring en toestemming van een wettelijke vertegenwoordiger (ouder of voogd) aan Schiphol.nl overlegd te worden.

Na het invoeren van de passagiersgegevens en de klantgegevens van de opdrachtgever en het eventueel vermelden van bijzonderheden klikt u op de button Verder om de boeking af te ronden.

Maaltijden

Op diverse korte vluchten serveren sommige luchtvaartmaatschappijen geen gratis maaltijden meer.
Voor deze service brengen steeds meer maatschappijen extra kosten in rekening. De kosten zijn echter afhankelijk van de gekozen luchtvaartmaatschappij. Het opgeven van een maaltijdpreferentie, in de betreffende reservering, zal in deze gevallen geen gevolg hebben.