Om u zo goed mogelijk te helpen gebruikt schiphol.nl cookies

Paspoortproblemen

Heeft u een Nederlands paspoort? En bent u die vergeten mee te nemen of is deze verlopen? Dan zijn er verschillende mogelijkheden om toch nog op reis te gaan

Spoedprocedure voordat u op reis gaat

Als u ontdekt dat uw paspoort verlopen is, dan moet u zo snel mogelijk contact opnemen met de gemeente waar u staat ingeschreven. Bij uw gemeente kunt u namelijk een spoedprocedure laten starten om uw paspoort versneld te laten verlengen. Dit duurt gemiddeld 1 à 2 dagen.

Nooddocument aanvragen op Schiphol

Ontdekt u pas vlak voor vertrek dat uw paspoort verlopen is? Dan kunt u in uitzonderlijke gevallen en onder strikte voorwaarden een nooddocument aanvragen bij het Bureau Nooddocumenten van de Koninklijke Marechaussee op Schiphol. Per geval wordt beoordeeld of u in aanmerking komt voor een nooddocument. Lees voordat u vertrekt naar Schiphol daarvoor eerst zorgvuldig alle voorwaarden van de Marechaussee.

Paspoort gestolen

Is uw paspoort gestolen? Dan moet u aangifte doen bij de politie. Ook op Schiphol vindt u een politiepost, namelijk op Schiphol Plaza.




Paspoortproblemen

Security Scan

De Security Scan op Amsterdam Airport Schiphol wordt ingezet bij de security - en douane controle van passagiers.

Lees verder >